18 Eylül 2022

KIŞLIK ŞİŞE DOMATESİ TARİFİ


Domates konservesi yapmanın tam  zamanı. Domatesler ucuz ve  bol. Her sene yapıyorum, yeni domates mevsimine kadar bozulmadan kullanıyorum. Konserve için armut domates veya iri olgun etli domatesler seçilir. Verdiğim ölçüleri aynı oranda azaltıp, çoğaltabilirsiniz. Ben 16 kg domatesten yaptım, 5 yemek kaşığı tuz kullandım.

Malzemeler;

  • 3 kg domates,
  • 1 yemek kaşığı kalın tuz,
  • Kavanoz
Kışlık şişe domatesi yapılışı;
1-Domatesler yıkanır , kabuklarının kolay soyulması için, alt tarafından kabuk kısımlarına çizik atılıp kaynar suda biraz bekletilir. 

2-Hemen soğuk suya tutulur kabukları soyulur. ( soyulan kabukları atmıyoruz. Biraz kaynatıp rondodan geçirdikten sonra kevgirden de geçirip üzerine benim gibi cam veya temiz örtü örtüp güneşte kıvama gelmesi için beklatilir. Harika salçanız hazır)
3-Domatesleri: Doğrayabilirsiniz, robottan geçirebilirsiniz, rendeleyebilirsiniz veya tencerede yumuşadıktan sonra blendırdan geçirebilirsiniz.
4- Doğranmış domatesler uygun büyüklükteki bir  tencereye konulur. Bir miktar tuz atılır 30 dakika kadar kıvam alıncaya kadar kaynatılır. 
5-Kavanozlar yüksek ısıda bulaşık makinesinde  yıkanır, kuruması beklenir. (kapakları eski ise yeni kapak kullanılır)
6-Kaynayan domatesler kavanozlara doldurulur, ( kapakları 2 geri bir ileri çevirerek kapatıyoruz) kapakları sıkıca kapatılır, bez üzerine ters olarak dizilir. ( ağızları aşağıda olacak şekilde) Bir gece bekletilir. 
7-Ertesi gün kapakları kontrol edilir. Kapakları bombeleşmemiş olacak ( dışa doğru şişme). Büyük ihtimalle sorun olmaz güvenin bana:)
8-Serin karanlık yerde buzdolabı dışında muhafaza edilir. Kullanmak için açtığınızda kalanı buzdolabında muhafaza edilir. 
Kabuklar kaynatılır

kevgirden geçirilir

güneşte kıvamlandırılır
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık bu ara kışlıklar hazırlanıyor galiba afiyetle yemek nasip etsin allahım 🧡🧡

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...