08 Eylül 2017

EV YAPIMI DOMATES SALÇASI TARİFİ


Domates salçası yapmak çok kolay ve zevkli bir iş. Benim büyük bir kabım olmadığı için cam kavanozlarda yaptım. Tuzunu eşit olacak şekilde kavanozlara paylaştırdım. Salça yapmak için iri ve etli domatesleri tercih edin. Yumurta domatesi salça yapmak için çok uygun.

Malzemeler;
  • 10 kg etli olgun domates, tercihen  yumurta domatesi
  • 200 gr iri kaya  tuzu,
Yapılışı;
  1.  Domatesler iyice yıkanır,   kapaklı bidonlar veya cam kavanozlar içerisine iri doğranır.
  2. Üzerine tuz  serpilir ve açık havaya koyuluri Ben balkonda beklettim.. Ara sıra kapakları açıp karıştırılır.
  3.  3-4 gün içinde iyice yumuşayacak olan domatesler kevgirden geçirililerek kabuklarından ve çekirdeklerinden ayırılır. Geriye kabukları ve çekirdekleri kalacaktır.
  4. Kabuğu ve çekirdeğinden ayrılan domates, püre ve sarı su haline gelecektir. Temiz bir torba içine dökülür ve suyunun süzülmesi sağlanır.
  5. Elde edilen püre cam veya emaye tepsiye alınır, Tepsinin üzeri cam veya tülbent ile kapatılır. Güneş gören bir yerde fazla suyunun uçması sağlanır. 
  6. Üzerinin kabuk bağlamaması ve küflenmemesi için arada karıştırılır. Güneşin durumuna göre 2 gün içinde salçanız istenen koyuluğa gelecektir. 
  7. Salçalar temiz kavanozlara doldurulur ve üzerlerine yarım cm olacak şekilde zeytinyağı ilave edilir. Kapakları sıkıca kapatılır, kavanozlar ters konularak muhafaza edilir.
Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...