05 Temmuz 2010

HAZIR YUFKA İLE PEYNİRLİ GÖZLEME ( 4 kişilik )


KOLAY GÖZLEME / KAHVALTI VE İKİNDİ ÇAYLARI İÇİN

MALZEMELER:
  • 4 adet hazır yufka
  • 1 Yumurta
  • 2 tatlı kaşığı süt
  • 1 tatlı kaşığı sıvı yağı
  • Tavayı yağlamak için sıvı yağı
YAPILIŞI:
  1. Yumurta süt ve sıvı yağı bir kabın içinde çatal ile çırpılır
  2. Yufka serilir ortasına geniş olarak fırça ile yumurta sürülür (1).
  3. Yufkanın alt kenarı ortada yumurta sürülen kısıma doğru katlanır aynı şekilde yumurta sürülür (2). Yumurta sürülen kısmın ortasına ( gözleme yapacağınız tavaya sığacak alana)  harc yayılır (3). Sonra yufkanın üst kenarı aşağı harclı kısma katlanır (4). Yine yumurta sürülür.
  4. Yufkanın sol tarafı sağa katlanır yumurta sürülür(5), sağ tarafı sola katlanır (6). Sonunda kare bir gözleme elde etmiş olacağız.
  5. Gözleme yapılacak tava ısıtılır bir miktar yağ gezdirilir gözleme  tavaya alınır.
       1- Gözleme olduğu yerde döndürülerek hareket ettirilir, yağın gözlemenin altına eşit yayılması  sağlanır.     
        2- Gözleme çevirilir yine aynı işlem yapılır.

     6-Sonra tekrar ilk yüzü çevrilir pişirilmeye başlanır. Gözleme tavada konulduğu gibi bırakılmaz, olduğu yerde spatula yardımı ile döndürerek pişirilir. Altı piştikten sonra alt üst yapılır, diğer yüzü de  pişirilir. (Diğer yüzünü pişirmeden önce tavaya yine yağ gezdirilir).
Afiyet olsun...

NOT: İçine isteğinize göre harc hazırlayabilirsiniz. Kıymalı, patatesli, peynirli v.b.Yufkanız ince olmalı. Gözlemenizi harc koymadan boş da yapabilirsiniz. Kahvaltıda boş gözleme daha iyi oluyor.

5 yorum:

  1. Çok güzel bir blog.Tarifleriniz ve sunumlarınız mükemmel,Başarılar.

    YanıtlaSil
  2. Yaptım,Yedim Yedim çok güzel,yakında 100 kilo olurum :D

    YanıtlaSil
  3. ya ben gözlemenin bu kadar kolay olduunu bilmiodum.ben de denicem.saolun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...