06 Haziran 2010

SİGARA BÖREĞİ


Sigara böreğini ailece çok sevmemize rağmen nedense yapmak pek aklıma gelmiyordu. Ben de bu nedenle bir kolayını buldum. Sigara böreklerini sarıp buzdolabı poşetinde  dondurucuya koyuyorum, böylece gözümün önünde oluyor ve sık, sık yapıyorum. Sigara böreklerimi 1 yufkayı 8 ila 12 parçaya bölerek yapıyorum.Siz 16 eşit parçaya bölerek de yapabilirsiniz. Böreğin içine koyabileceğiniz bir kaç seçenek sunuyorum. Lor,  beyaz peynir,   çökelek bunlardan herhangi birisi ile yapabilirsiniz.

MALZEMELER:
  • 3 adet yufka
  • 250 gr lor  
  • Yarım demet maydanoz
  • Arzu ederseniz pul biber
  • 2 su bardağı sıvı yağ, (kızartmak için)
YAPILIŞI:
  1. Maydanozları yıkadıktan sonra ince, ince kıyın lorun içine katın. Lorun tuzunu kontrol edin ondan sonra az ise tuz koyabilirsiniz. Bir güzel çatal ile karıştırın
  2. Yufkaları önce 4 e sonrada her bir parçayı 3 e kesin. 12 parça oluyor. Hepsini üst üste koyun sarması daha rahat oluyor.
  3. Parçaların geniş tarafına  1 tatlı kaşığı içimizden koyup yanlarını içe katlayın fazla sıkı olmadan sarın. Sonuna doğru 3 cm lik kısmını suya batırın ve sarma işini bitirin. 
  4. Kızgın yağda hafif pembe kızartın, ve sıcak sıcak servis yapın.
           Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...