25 Mayıs 2020

TEPSİDE İKİ RENKLİ KEK TARİFİ

Tepsi kekini sevenler nefis bir kek tarifi.. Ben iki ölçü yapıyorum bir kısmını buzdolabına yerleştirip dondurucuya koyuyorum. .Acil durumlarda mikrodalga fırında ısıtıp sunabilir veya dışarda beklettikten sonra tüketebilirsiniz. Şekeri kıvamında, lezzeti harika bir tarif...yapanın ellerine sağlık 💗😊
Malzemeler;( Bardak ölçüsü 200 ml lik klasik bardak)
  • 3 adet yumurta,
  • 1 su bardağı şeker
  • 2,75 su bardağı un,
  • 1/2 su bardağı süt,
  • 1/2 su bardağı yoğurt ,
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Vişne ( isteğe bağlı)
  • Damla çikolata
  • 2 yemek kaşığı kakao,
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • Üzeri için susam, istenirse

Yapılışı;
  1. Yumurtalar ile şekeri iyice çırpıyoruz, ardından sıvı malzemeleri ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
  2. Kabartma tozu, vanilya ile unu birlikte eliyoruz. Karışıma ilave ediyoruz, pürüzsüz karışım olana kadar çırpıyoruz.
  3. Kakao hariç diğer malzemeleri ilave ediyoruz ve spatula ile karıştırıyoruz. Bir miktar kek harcını ayrı bir kaba alıyoruz kakaoyu eleyerek ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz.
  4. Vişneyi un ile güzel harmanlıyoruz daha sonra eliyoruz, karışıma ekliyoruz. Fazla karıştırmadan yuvarlak borcama  döküyor güzelce yayıyoruz. (iki ölçü yaptım dikdörtgen tepside pişirdim. )
  5. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Pişip pişmediğini kürdan testi yaparak bakıyoruz.
Afiyet olsun 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...